Wednesday, June 26, 2013

Marilah Bekerja

Hmmm.. Dah 2 minggu para team Engineer keluar site. Sunyi opis. Diorang ada perbincangan dengan JKR setiap daerah. Syok jugak dapat keluar dari opis. Aku n Kak Ida hari2 ada kt opis. Start Isnin aritu aku start puasa ganti. 3 hari je pon tu pon da nak dekat masuk Ramadhan baru nak ganti huhuhu. Tak pe, yang penting sempat ganti n aku tak perlu bayar fidyah. Kalau ikutkan sebenanrnya da lama habis ganti, tapi sebab aku habiskan puasa nazar dulu. Tu pon wajib juga nak buat huhuhu. 

Rasa macam nak beli novel Teduhan Kasih. Tekak rasa macam nak makan mi kari. Biasalah tekak orang puasa semua benda nak makan. Oh ya, Sabtu ni ada Annual Dinner (x patut bagi nama annual dinner sb lepas 5 tahun aku keje n skrg da benti pon baru nk buat dinner hahaha) kumpulan PFAS. Opis lama aku. Hehe untung kan, da benti pon dapat gi dinner sebab laki aku kan ada kat sana lagi. Walaupon laki aku bukan staff sana pon, dia staff gomen tp da hari2 dia duk sana n buat keje kt sana, so of kos la dia di kira sbg staff juga. Siap dapat stay satu malam lagi kat hotel. Syoknyaaaa.... Malam tu dinner, pastu terus stay kt hotel. Tapi sebelum tu kena balik amik Sharhan dulu kt rumah mama. Tinggal dulu kejap sebab kalau bawak kompom x dapek nak makan dengan tenang huhuhu. Malam tu baru amik n bawak tido sama-sama kat hotel. 3 tahun lepas stay sana masa aku tgh pregnant, kali ni bawak sharhan sekali. Aku pon da siap pinjam jubah adik aku si Ateh. hehe aritu mmg konon nak beli, pastu mcm rugi la plop sb pakai pon sekali jer baik aku pinjam dengan kos pos di tanggung oleh ateh hehehe tp aku cakap nk blanja sushi king....

Sabtu lepas siap keluar lagi pergi beli kasut, tali pinggang, tudung. Tapi nyesal plop beli tudung sb last2 aku x pakai kot pashmina tu sb besar bangat i don like! hehehe....Giler aku gi guna duik reserve hujun gbulan yg tinggal x seberapa tu. umpama mencurahkan air di tempayan huuuu... Bulan ni lambat plop gaji. Maybe 1 hb... sb big bos lambat sign cek.. huuuu cepat la pakai sistem.... boleh la gaji on time... huuu seb bek laki aku dah gaji semalam lega la sikit hehehe. Tambah plop aku puasa 3 hari ni jimat la duit makan...

Hmmm teringin nya nk makan mi kari, secret recipe, sushi king... oh tekak ku! Bila perut naik, badan naik mula la bising huhuhu...

Oh gaji, cepat la kau masuk.... :)








No comments:

Post a Comment