Saturday, March 21, 2020

Covid19 - Arahan Kawalan Pergerakan day 5

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang...

Hari ni dah hari ke 4 Arahan Kawalan Pergerak (RMO) di kuatkuasa di Malaysia. Pengalaman pertama rakyat Malaysia menghadapi situasi pandemik ni. Kita fikir kita tak akan kena tapi akhirnya ia sampai juga ke Malaysia. Gelombang yang pada ketika ini telah meragut 8 nyawa dan kes meningkat kepada 1183 di bandingkn dengan gelombang pertama februari yang lalu hanya 22 kes.

Semoga wabak ini cepat berakhir dan tiada lagi korban nyawa. Sedih sangat bila ahli keluarga tidak dapat menatap wajah buat kali terakhir melihat dan mencium jenazah.... Allah sebaik2 perancang...

Dari last week lagi bos aku sangat bimbang dengan penularan wabak ni. Tak sangka minggu ni dapat arahan partial lockdown. Wfh (working from home) lah kami semua. Tak ada lah wfh sangat just standby kalau ada staff atau org lain contact tanya apa2. Kerja aku dari pagi sampai malam masak aje. Lagi selamat dari keluar tapau. Suami aku je la keluar beli brg dapur. Aku ni memang jenis suka duduk rumah pon. Merasa la full time housewife melayan kerenah anak2.

Harap2 x bersambung lah RMO ni. Banyak kerja pending nnt. Tapi sebab semua org pon RMO so xde la risau sgt dgn kerja2 yg pending tu hehe.

Semoga selamat semuanya...


No comments:

Post a Comment