Thursday, August 14, 2014

Projek Cloth Diaper

Bersemangat aku kali ni utk projek cloth diaper for my second baby. Sebenarnya projek untuk jimatkan kos la yg sebenar-benarnya hehehe. Konon nk jimat kos pampers. Harap-harapnya x hangat2 tahik ayam la hendak nya. 

Hari tu aku search pasal apa ntah kt google pastu terjumpa la www.onebabyworld.com n browse punya browse terjumpa la kat area CLEARANCE untuk cloth diaper. 8 helai RM75 je kauuuuu.. Mana mau carik murah yg amattt... Biasa kan cloth diaper mahal gilerrrr satu je pon dah RM30++. So aku pon terus la grab 3 x 8 =24 pcs. CD tu datang dgn free 1 insert setiap satu so ada jgk sales utk insert rm5 je selai instead of rm8 so aku pon terus grab 10 helai. Rasanya lebih pd cukup kot sb aku bkn nk fully cloth diaper kan anak aku. Mayb malam pakai jer pampers cuma siang je la berlampin kain. At least kekerapan aku utk beli pampers akan berkurangan la nnt huhuhu.... insya allah....

Semoga semangat aku berkobar2 hingga akhirnya. Cuma cerewet sikit la kalo lampin kain ni. Ni baru beli ajer kena at least 3 kali basuh jemur basuh jemur basuh jemur tanpa sabun supaya level of absorbancy dia di tahap yg terbaik. Nak jaga pon leceh jgk sb x blh pakai sabun yg ada peluntur or pelembut n x boleh jg kena krim anti ruam nnt kalo basuh dia x mo absorb kelembapan.... ok kita blajar slow2.... duit banyak gak habis utk invest tu so mesti mau serius okehhhhh....

Sampai jumpa lagi... daaaaaa.... oh ya, blm bersalin lg ni. Date due nxt week 24 hb 8 nnt... lebih kurang 10 hari je lagi. Dok rok dah aku nk keje ni. Dgn sarat2 nk kena panjat tangga ke tingkat 3 adoihhhh sakit bebenor urat berurat aku skrg neh... huuuu T_T


No comments:

Post a Comment