Sunday, July 20, 2014

Bonus Raya

Pehhhh lama giler x jenguk blog sendiri. Kepada mereka yg ada ajukan soalan tentang temuduga tu, mohon maap zahir dan batin sebab lambat reply (eh ke aku x reply langsung eyh... maapppp)

Tinggal seminggu je lagi bulan puasa akan meninggalkan kita. Berpuasa dalam keadaan tengah sarat ni mmg betol2 menguji. Dah la opis kt tingkat tiga x ada lif... pehhh mmg ambik masa nk bulih ke spi atas tu. Nasib baik la semuanya memahami keadaan ibu buyung nih. Tapi kalo x paham pon xpew... ada aku kesahhh?? Hehehe....

Alhamdulillah sempena ketibaan Aidilfitri ni big bos bermurah hati bg bonus sebulan gaji. Ok la walaupon sebulan jer... hehe... tahun lepas duit raya dapat rm*00... tahun ni 3x ganda la kiranya.... rejki rejki... alhamdulillah murah rezki keje sini.... ye lah lepas 5 tahun keje kt kompeni lama tanpa apa2 imbuhan atau bonus, ni kira balas dendam la ni eyh? Hehe.... gurau je lah gurauuuu.... padahal kompeni lain tah tah dpt 3 bln gaji xde kecoh pon.... hehe xpe rejki masing2.... 

Di sebabkan raya ni aku adalah mak buyung yg sedang sarat menunggu hari, maka persediaan raya pon ala kadar sahaja.... baju pon x tau la sempat muat ke x... kalo x muat terpaksa la beraya dgn baju basahan ke opis... huuu nasib lah.... tapi mcm tahun2 lepas juga, bajet aku banyak kt biskut raya. Biskut tunjuk je senang... hehe. Nak simpan duit untuk beli barang bayi je nanti. Tapi baju x payah la kot, sebakul yg abang dia punya blh recycle semula. Cuma teringin sgt nk beli breast pump yg electric kalo boleh yang dual pumping... tp x mo tamak dulu... kita beli dulu medela harmony manual breast pump. Kalo dalam masa 3 bulan aku komited utk fully bf baru kita pikirkn bajet utk beli electric punya ok? 

So, tunggu habis raya baru kita shopping barang baby. Sekarang ni jalan asyik jem je kt kuantan neh... nak parking pon kemain payoh.... semalam carik baju baby kamalia adik bongsu aku tu sampai 5,6 buah kedai keluar masuk xde yg sesuai... last- last beli je kt Hari-Hari... cantik jugak. Harga pon noleh tahan... aku bajet ada la baju bawah 50, nan hado.....huhuuu

Ok, sampai jumpa lagi bila aku rajin plop nak menaip nanti hehehe...

Yb






No comments:

Post a Comment