Monday, January 12, 2015

Temujanji kali ke dua

8hb January, temujanji kali kedua dengan doktor hilmi. Rilek aje masih di rumah walaupun jam sudah menunjukkan pukul 10.30 pagi. Appointment pukul 10.30 pagi... di sebabkan appointment pertama aku kena tunggu doktor sampai, so appointment kali ni sengaja aku datang lambat huhuhu. Dalam pukul 10.45 ada panggilan dari hospital. Dorang tanya aku datang x appoinment. So aku pun cakap datang sebelum pukul 11. Baru la kelamkabut aku bersiap. Hujan pulop kat luar. Nasib baik x lebat sangat... x sampai lima minit pown jalan kaki dari rumah dah sampai.... hehehe

Dlm pukul 11 lebih jugak la sampai. Ingatkan x ramai patient mcm hari tu, sekalinya kali ni ramai pulop org nk jumpa doktor. Terpaksa la tunggu lama. Dkt pukul 12 jgk baru la turn aku masuk. Sebelum tu kat luar da siap2 cek bp. Ok la, normal... hehe... masuk2 aje terus doktor tegur, ha! Awk! Aku mcm biasa la sengih3 aje la. Duduk jer pastu dia nak cek bp aku sekali lagi. Risau dah aku takut tetiba tinggi huhuhu. Dia cakap dia asyik terpikir2 kenapa bp aku blh naik tinggi hari tu. Result test semua ok , intensive test lagi tu dia cakap. Lps tu dia tanya adik awk pun hpt tp x ada sebab? Ye lah kot... dia plan nak stop kan ubt aku. Pastu dia tanya ada cek dop bp. Kalau bp aku ok dia nk stop dulu. Hmm nampaknya mcm blm blh stop lg jer. Sb last time aku skip mkn ubt 2 hari ke 3 hari n just pantau ajer, mulanya ok la normal hari pertama n kedua, masuk hari ke 3 dah melonjak pulak. Memang x berani la aku nk skip ubt. Doktor cakap, if x mkn sehari dua ubt tu still ada kesan dlm bdn... hari ke 3 mayb kesan ubt dah habis. Lagi pon dia bg dos yg paling rendah. Just kena pantau supaya bp x rendah sgt. If bp low kena terus stop ubt dulu. Baiklah doktor....

Next appointment bln 3 nanti.... harap2 bp saya akan kembali normal... harap2 lah... arini dah skip mkn ubt... kita tgk hasilnya esok... huuuu.... jom exercise! Tetibeee


No comments:

Post a Comment