Wednesday, February 9, 2011

Sambung Sarjana???

Sekarang ni hati aku sangat berminat nak sambung ke peringkat sarjana. Semalam aku tanya pada kawan aku yang ada ambik sarjana, adakah peluang untuk menjadi pensyarah cerah? beliau pun menjawab, mempunyai master adalah salah satu requirement kalau nak jadi pensyarah tapi peluang belum tentu... wah, agak hampa dengan jawapan tersebut... tapi tak apalah kan, belum cuba belum tahu. mungkin ada rezeki aku satu hari nanti kan.... tapi semalam jugak dapat mesej dari kak henny (kakak sebilik masa di uitm melaka dulu), beliau dah jadi pensyarah pun sekarang.... dia suruh try, insya allah ada rezeki... insya allah.... harapan masih ada.

baru tadi aku hantar email ke fakulti sains sosial UKM. pasal nak sambung sarjana dan peluang untuk jadi lecturer jugak ni. insya allah kalau ada rezeki, siapa tahu kan? tuah ayam nampak di kaki. tuah gue?? entoh ler.... tapi tetap tak akan putus harap.... kalau nak berjaya, kita kena berusaha sendiri sebab diri kita yang nak berjaya, bukan orang lain dan yang penting jangan terlalu peduli dengan kata-kata orang lain yang mungkin cemburu dengan kita kan... ceh.. dengan aku pun nak cemburu ke? macamlah aku ni org kaya... :p

insya allah... akan terus berdoa....

No comments:

Post a Comment