Wednesday, February 15, 2012

Fever Symptom

Rasanya ni gara-gara makan steamboat semalam neh... huuuu.... Balik jer dari rumah mama lepas pekena steamboat, start dah tekak aku gatal-gatal.. Kompem! Alergik makanan laut yang diproses jadik bebola macam tu. Pastu dalam kul brapa tah air idung aku keluar secara otomatik waktu aku tengah tidur mengiring (eiii yek! sowi pada sesiapa yang tengah makan tu hahaha) sampai aku terpaksa ambik tuala untuk buat proses penyerapan mukus tersebut (gila intelektual tak istilah aku?) 

Pagi tadi suami aku tanya nak gi klinik dop? Memandangkan yang office mate aku dah sms pagi tadi cakap dia x sehat, so x sampai ati lah pulop nak tinggal office mate aku yang lagi sorang tu sensorang. So, datang jugak la kerja... 

Sekalinya office mate aku yang cakap dia demam tu datang gak kerja sebab kesian kat office mate satu lagi tu jugak kang sorang-sorang kang bosang plop hehehe. So, dipendekkan cerita, daripada aku cuma selsema secara kronik, sekarang ni aku dah rasa ada symptom-symptom demam akan melanda.... adehhhh....

Biasanya kalau aku nak demam, tanda utama of course la rasa macam x larat jer... Pastu sekarang ni pinggang aku rasa lenguh-lenguh.. sah! tu tanda nak demam teruk la tu... Adehhh.... Huuuu... kerja banyak neh... Nak MC ke apa kena setel kerja dulu. Orang lain rasanya tak boleh kot nak buat kerja aku huhu (biasalah, crisis of trustworthy hehe) Aku tak suka kalau orang buat kerja aku x seperti yang aku harapkan... Kang aku hangin satu badan pulop. Dan masalahnya aku dop reti marah orang, so, x dpt la nak melepaskan angin tersebut nanti wakakaka!

Balik kerja karang lah baru singgah klinik. Aku nak mintak MC 2 hari... Esok and lusa. Agak-agak boleh dapat dop? hehe... Suami aku pun apply cuti esok n lusa, kang ada pulop orang cakap aku saje amik MC sebab Syuk cuti.... BAHA** la sape yang pikir gitu. Orang demam nak tuduh-tuduh pulop! (belum berlaku lagi aku da hangin)

Ok lah, setel semua kerja yang patut, karang boleh lah ber MC dengan tenang... huhuhu

HABIS

No comments:

Post a Comment