Thursday, April 21, 2011

Sharhan jumpa Makcik Laily

19 April lepas dapat ym dari Puan (bos aku). Dia nak jumpa Sharhan. Masa dapat ym tu dia tanya "is it your son?" haha of course la aku letak gambar anak aku kan.... kalau aku belum ada anak, aku letak la gambar anak orang lain. Dia ajak bawak Sharhan pegi opis dia malam tersebut. Lepas tu baru aku teringat yang syuk ada kelas mengaji malam tu. Mulanya macam malas nak bawak sebab takut sharhan ngamuk n macam segan jugak la kan. Tapi akhirnya, untuk tidak menghampakan harapan puan, aku pun bawak jugak lah. Meriah betul rupanya. Bibik ada, anis ada, wawa ada, kak dyna (ash'ari cheong) pun ada.

Dari kiri: Anis, wawa, Puan Dyna and his son, Sharhan dan Puan, paling kanan ialah gue :D

Bukan main lagi Sharhan bergambar sakan dengan diorang. Sebenarnya dalam pukul 9 kitorang sampai opis puan. Sharhan tidur dari pukul 7.30. Pukul 8.30 aku kejutkan dia, tukar baju n pampers. Kesian dia terpinga-pinga. But luckily he was very behave that night. Tak ngamuk-ngamuk. Kalau tak, biasanya kompem ngamuk sakan kalo dia ngantuk. Kemain lagi siap gelak-gelak and dia pun nak borak borak jugak. Anak ibu ni sangat clever lah.

Makan nasi lemak dan sate that night. Kenyang bangat gue. Borak-borak dengan puan dan kak dyna tentang pengalaman bersalin. All about anak and bersalin lah. Bertukar-tukar cerita tentang penjagaan anak dan macam-macam lah. 

Nasib baik syuk habis kelas kul 10.30 tepat and sempat sampai kat opis puan and sempat makan-makan. Lepas tu yang kelakarnya bila nak balik tu, da masuk kereta, biasanya memang aku suka dudukkan sharhan kat atas peha aku bagi dia tengok pemandangan luar. Aku nampak ikut cermin sisi rupanya anak aku dah tertidur sambil duduk. Penat sangat lah tu. Kesian anak ibu. Balik rumah pun terus tidur sampai pukul 2 lebih baru bangun nak susu. 

Kalau tiap kali bawak keluar sharhan behave macam ni, boleh la ibu n ayah bawak sharhan keluar lagi nanti... insya allah.... :D








No comments:

Post a Comment