Thursday, November 10, 2011

Ruam lah pulop... T_T

Anak aku dah baik demam dah.... Alhamdulillah... Semalam ambik Sharhan kat rumah mama, tengok-tengok banyak pulop bintik-bintik merah kat muka dia. Aku da risau bangat dah. Nampak macam campak... Mama kata bukan campak sebab kan baby cocok tiap-tiap bulan payoh nak dapat campak. Tak kira! Aku nak cakap campak jugak huhu. 

Nampak tu bintik-bintik merah tu... Mana la aku tak risau tengok. Tu baru sikit. Pagi tadi lagi banyak... Belakang badan pun penuh siap timbul-timbul lagi. So pagi tadi aku dan En.Suami pun bawak lah budak kecik tu pergi Klinik 1 Malaysia (lagi). M.A lain pulop tapi baik jugak. Aku cakap lah aku takut ni demam campak. Dia cek, demam Sharhan dah tak de pon. Dia siap panggil nurse suruh tengok. Nurse cakap macam ruam panas jer. Fuhhhh... Nasib baik bukan demam campak hukhukhuk. M.A tu bitau baby takkan dapat demam campak sebab diorang kan dapat imunisasi tiap bulan. Kalau betul demam campak, diorang pulak kena buat report kira jadi kes la pulop huhu... Lagipon demam campak ni bintik merah nya tak timbul, dia dalam kulit jer... ni siap timbul pulop bijik-bijik merah nya....So dapatlah ubat krim yang untuk ruam lampin tu. Balik kerja karang aku nak beli tepung ubi lah. Biasanya Sharhan kalau ruam, sapu tepung ubi kejap jer baik.

Kemain lagi x mo tido kat katil sendirik. Sebok nak tido sekali dengan ibu dan ayah. Dah la tu tido kemain membuasnya sambil sepak sepak orang, sambil pusing-pusing... 360 darjah pulop tu pusing nya. Yang tak bleh blah nya, boleh pulop pukul 3.30 pagi dia berak. Bontot hala ke ayah pon ayah x bau berak dia.. adehhh hebat betol hidung ayah... Ibu yang tido jauh sikit pun boleh bau... Apa lagi, terus angkut Sharhan bawak masuk jamban lah basuh berak. Tak pernah-pernah pulak dia berak pukul 3, 4 pagi. Agaknya banyak sangat kot makan kentang putar KFC malam tu huhu. Balas dendam la tu masa demam x de selera makan.....

Sabor je lah....

Habis


2 comments:

  1. entoh la... aku sapu tepung ubi buat mcm bedak, nampak mcm ok sikit.... x tau la tu huuuu...

    ReplyDelete