Tuesday, November 22, 2011

1 Bulan Lebih Jer Lagiiii..... :)

Apasal yang aku macam over excited jer nih? Hehe.... Bukan ajer kenduri kawen adik aku dah semakin menghampiri, kenduri sambut menantu pun dah semakin hampir. Dah tahu dah tempat untuk sambut menantu. Mana leh rahsia-rahsia.. Kena la tahu awal-awal supaya dapat membuat  apa-apa perancangan dengan lebih awal.... Ecehhh... Lepas tu ada lagi perkara lain yang bakal mengexcited kan aku..... Sape yang pernah baca blog aku neh kompom tahu benda apa kan.... Hahaha.....

List item yang sudah setel dan masih dalam proses atau mungkin masih belum di fikirkan oleh pengantin ialah.... Jeng jeng jeng...

  1. Tempahan pelamin
  2. Tempahan baju pengantin perempuan
  3. Tempahan khemah
  4. Tempahan mak andam
  5. Tempahan katering untuk 700 tetamu
  6. Bunga telur
  7. Kad kahwin
  8. Meja makan pengantin
  9. Meja makan VIP - Pengantin kena fikir nak buat guana meja VIP nih... Takkan meja kosong jer kottt...
  10. Makanan Pengantin - Sape masak nanti nih
  11. Penyambut tetamu
  12. Souvenir packing
  13. Penanda arah
  14. Bunting/banner
  15. Pinggan mangkuk untuk makan beradab
  16. Lauk pauk untuk kecubus (eh, pakai katering kan.... hoi masa malam akad nikah x kan x makan kot?)
  17. Budget untuk makan malam akad nikah
  18. Juruandam masa sambut menantu
  19. DLL (sila tambah sendiri)
Teringat masa aku nak kawen dulu. Biasalah kan apa yang di rancang kadang kala tak jadi, kadang kala terlebih jadi. Kita hanya merancang.... Bila dah masuk fasa post mortem baru nampak kekurangan dan kelebihan majlis. Tapi walau apa pon yang penting majlis berjalan lancar.

Untuk adik aku, berdoalah supaya tak banjir bulan 12 nanti.... HAHAHA! Ok aku nak book hotel untuk sambut menantu pulop... Rumah along dah sesak tak muat nak tidur karang.... HOHOHO!

Habis.....



2 comments:

  1. mengapakah angah lebih eksited dari aku yang nak kawen ni? huhuhu pelik..pelik...

    ateh rilek jer...masih lagi buat keje2 opis. takde pun nak update belog citer sal persiapan kawen. asek update belog sharepoint aje...hahaha =_='
    ateh mmg takde life!

    ReplyDelete
  2. Selain dari majlis kawen ko, aku excited pasal hal lain jugeee.... hehehe :p

    ReplyDelete