Thursday, December 1, 2011

SUDAH MASUK BULAN 12!!!

Huhu sila baca tajuk entry dengan nada CEMAS kahkahkah..... Hari ini secara rasminya kita telah memasuki bulan yang di nanti-nanti, yang di tunggu-tunggu iaitu bulan December atau nama kampungnya, bulan 12. Haha apa ada pada bulan 12? Banyakkkk.... Salah satunya esok 2hb 12 adalah birthday anakanda ku yang tercinta Muhammad Sharhan Sufi Bin Sukri buat kali yang pertama. Wah sudah besar itu budak. Pejam kelip pejam kelip rupanya dah setahun aku melahirkannya ke dunia ini.... Tunggu hadiah dari En. Suami esok. Eh, anak ko punya birthday ko pulak yang sebok nak hadiah?? OF KOSSS!! Mestilah i nak penghargaan dari my husband sebab i dah bersusah payah lahirkan anak i ke dunia ini yer pada 12 bulan yang lalu... Haha nampak macam x ikhlas jer bunyiknya lahirkan anak sendiri eyh? hehe... nonono..... Because in my opinion the mom has to be celebrate first because she is the one who sacrifice her life to give birth to her son.... (ada ko celebrate mak ko masa birthday ko? erkkk x dek.... sebab tu la nk mewujudkan budaya itu pada anak aku nnt... HAHAHA)

Ok, next..... Hari kawen adik aku sudah menjelang tiba.... HIP HIP HOREAYYY!!!! (kenapakah aku sangat teruja tentang perkahwinan adik aku nih?) Entah lah.... Mungkin sebab sebelum ni aku sendiri yang kawen, sekarang ni turn adik aku pulop... HAHAHA..... Cepat betul pomen bermenantu... Baru tahun lepas majlis kawen aku, tahun ni buat kenduri pulop... Pastu besannya bukan calang-calang... Bawak kete BMW terbaru tu.... (ok, memang jakun sikit part ni sebab biasalah, aku kan org kampung yg hidup serba sederhana dan daif, tetiba ada kete BMW datang bawak rombongan meminang, rasa jakun sikit padahal bukan kete aku pon..... ) Semoga adik aku mengecapi kebahagiaan di alam perkahwinan sehingga ke akhir hayat.... Gaduh-gaduh manja tu biasalah sedangkan lidah lagi tergeget kheennnnnn.... Ini pulop kawen sesama muda, darah muda, masing-masing mahu menegakkan pendirian masing-masing.... huhu.... Hidup berumah tangga ni kena banyak bertolak ansur dan mengalah.... Sorang marah, sorang kena diam dan sabar... Nanti dah sejuk hah hambik ko nak lepaskan apa yg terbuku di hati pon..... Ecewah... Rupanya aku ada bakat jadi Kaunselor Rumah Tangga hohoho!

Ok next.... Yang buat aku lagi teruja ialah..... Sudah semakin hampir dengan tarikh percutian kami ke LGK!!! HIP HIP HOREAYYY!! Beg naik kapal terbang dah beli. HAHA hamik kau! Awal benor belinya.. Takpe, The Store tengah buat promotion beg troli tu.... Yang saiz sederhana besar baru RM31.00 hengget... Lantak lah tentang kualiti tu. Bukan nak pakai banyak kali pon.... haha. Harga asal dia letak RM39.90 bila gi bayar RM31.00 sahaja.... Horeaayyy!! Sangat teruja nak pergi sana.... Semoga Allah permudahkan urusan kami dan selamat perjalanan kami... Insya Allah....

OK.... Itu sahaja..... Akan di sambung lagi nanti....

Habis...

No comments:

Post a Comment