Saturday, January 21, 2012

Langkawi..... =)

Alhamdulillah... Percutian kami berjalan lancar. Syukur pada Allah swt yang telah mempermudahkan perjalanan kami. Sabtu 14 January 2012 aku bangun seawal jam 4.30 pagi. Gila semangat kan? Tapi tidakkk... Sebenarnya ada perkara yang berlaku pada malam hari membawa ke pagi sampai aku sukar untuk melelapkan mata pada malam tersebut. Wakakaka! Aku terkunci beg baju besar and tak tahu nombor combination untuk bukak balik. Waduh waduh! gawat seh... Sebelum ni kunci tu tak pernah pun boleh di gunakan, sekali esok nak bertolak, arini boleh guna plop. Aku da gabra semacam dah. Mati la kalo suami aku tahu. Tak pasal aku kena marah kang huhuhu....  So, tidur aku malam tu memang langsung tak lena lah... Tu yang bangun pukul 4.30pagi tu, semata-mata nak setelkan pasal beg tersebut. Malam tu aku siap tarik benda papan pengunci dia konon boleh la kot bukak kalo buat mcm tu. Sekali kau, nan ado...

Kul 4.30 tu aku try tekan benda pembukak kunci tu sekuat hati, memang sampai sakit la jari aku. Nasib baik boleh keluarkan@bukak kunci tu. Selamat... Tetiba tanpa di sengajakan, entoh la guana aku leh terdail nombor combination tu ke angka 343 (kantoi semua org tahu no combination beg aku hahaha) lepas tu boleh bukak (boleh ditekan la kat punat pembuka kunci tu) Alhamdulillah.... Allah beri petunjuk kepada mereka yang sabar dan redha dengan ujianNya.... hehe... Memang tak sangka, tetiba jer boleh terdail ke nombor tu and then pap! bukak! =) Lega gila aku, kalau dop mapuh aku kena marah dengan en. suami huhuhu.... Lepas tu baru lah boleh bersiap dengan tenang...

Bajet pukul 5.00 dah siap-siap, kul 6 dah atas jalan... Sekalinya hamik.. kul 6.30 baru gi amik mama kat rumah. hehehe.. Maknanya dalam kul 7.00 gak la baru masuk LPT. Aku risau gak sebab kejar masa kan. Check in paling lewat aku leh sampai LCCT ialah pada pukul 1 ptg. Pukul 10.30 dah sampai rumah along. Suami aku cakap, kalo benti genting Sempah makan dulu pon sempat padahalnyer... wakakaka.... Kita kejar masa la yang. Biar lambat asal selamat....

Pukul 11.45 gerak ke LCCT. Sampai dalam pukul 12.15 ke 12.30 gitu lah. Pegi hantar beg cek kat kastam dulu, pastu g tempat baggage drop. Ada ke kakak aku bagi no kaunter untuk pergi Brunei, Myanmar, Laos... adehhh... Aku pon gi tanya kat security guard, dia pon bitau kaunter 45-brapa tah aku pon da lupa huhuhu.... So pergi lah menunggu giliran untuk drop beg. Gila lama.. Patutnya express kaunter. Ada plop mat salleh gi check in beg byk2 patutnya satu beg ajer... huhu... Anak aku masa nih dah kemain lagi pusing satu ruang legar. Sampai tak larat ayahnya nak kejar... huhuhu...

Lama gok la nak tunggu giliran sini. Penat aku berdiri. Lebih kurang kul 1 gak la baru sampai turn aku. Siap2 drop beg tu, dah boleh masuk bilik menunggu. Tunggu kapal terobang sampai hehehe...

Itu bukan kapal terobang yang kami naiki... hehehe... Jauh gak menapak nak boleh ke sampai kat tempat parking flight kitorang.

Dalam pukul 3.15 sampai LGK. Ok la AA sekarang dah tak delay macam dulu. Flight pon on time. I LOIKE!

As what i told ya earlier... (ewah speakang pulop). Seperti yang pernah saya beritahu kepada anda sebelum ini (eceh formal la pulop) hehe.... Kan aku da bitau aritu aku malas nak buat itinerary sebab dah tahu dah kompom tak follow punya dan ia memang terbukti benar. Tapi tak apa. Yang penting hari pertama tu aku dapat makan pulut durian with santan fresh..... SEDAP BANGAT!!

Budak yang kepenatan bangat. Tido dalam kete sampai angkat masuk dalam hotel pun tak sedar. Bangun tidur sengeh-sengeh macam kerang busuk... Dalam flight kemain lagi ngamuk sakan... Rasanya 45 minit tu macam 4-5 jam. Tak sabar nak sampai destinasi. Gitu la kalo bawak anak kecik....

Aku memang dah tahu dah ada pasar malam pada hari Sabtu depan hotel kitorang sebab dah google siap-siap. Hohoho biasalah kan. Kenalah study. Siap aku study google map lagi x leh  blah betol!

Gila patriotik kan hotel kitorang.. huhuhu... Tapi not bad la hotel dia. Puas hati.

Membeli belah di pasar malam.

Sekian dulu cerita Langkawi aku. Wakaka! Anti klimaks betul kan? hehe... Tu je lah kisah hari pertama kitorang. Sampai-sampai, check in hotel, pergi pasar malam, dah tak keluar bilik dah. Layan TV jer lah. Tapi TV xde remote. Hampeh tol. Bila tanya kat Front Office, boleh plop "remote tidak di sediakan" CET!

Esoknya 15hb January 2012 baru lah kitorang jalan habis-habisan. Nanti aku taip pada entry lain. Nak menyiapkan yang ni pon da amik masa 2 hari wakaka!