Friday, August 19, 2011

4 Bulan Lagi

Hehehe... 4 bulan lagi.... 4 bulan untuk apa meh? Untuk... jeng jeng jeng :p untuk bawak Sharhan n ayahnya naik kapal terobang la... Wah! Kemain excited. Aku tengok Sukri cool jer (oh lupa, suami aku memang paling terer buat muka cool) HAHAHA :p (sebut pasal cool, tetiba aku teringat cool blog.... adehhh... sodapnya yummy yummy)

First step, booking flight done. Langkah seterusnya accomodation and kereta sewa. Accomodation kita pilih yang biasa-biasa sahaja sudehh. Tapi janganlah sampai biasa sangat sampai nak tido pun tak selesa. Hotel 2 atau 3 bintang yang harga satu malam bawah RM100 pun dah ok asalkan ada coffee & tea making set dan hot & cold shower. Kereta pulop En. Sukri nak kereta wira yer. Kete kancil sempit bangat. Ewah ewah bukan main demand lagi eyh sayang..? Baiklah... Akan di usahakan.... :D

Semalam surfing surfing internet, jumpalah beberapa pakej yang agak menarik. Teruslah hantar email untuk tempah. Yang first aku tengok tu murah lah jugak pakej dia sekali accomodation for 3D 2N sekali dengan car rental cuma RM319. Tapi duduk kat motel aje lah. Tak ada breakfast dan tak ada lif juga T_T. Tengok pakej berikutnya (tour agent yang sama), agak ok jugak lah RM408 untuk 3H 2M sekali kereta dan sarapan pagi. Ok yang ni pun dah email. Tak puas hati lagi ni. Surf lagi pakej-pakej yang ada. Sekali jumpa satu pakej yang amat menarik dan berpatutan. Pakej untuk 3H 2M di hotel yang sama seperti yang berharga RM408, beserta sarapan dan kereta WIRA untuk 48 jam (diulangi... WIRA ya) hanya RM300!! WOW!! Biar betik! Ini memang murah! Tak kesah lah hotel 2 bintang pon yang penting ada lif, ada breakfast dan penjimatan tahap maksima hehehe :p So, semalam dah bagi nama dan IC diorang kata diorang akan cek dulu kekosongan dan akan kontek aku kemudian. Ok ok. Saya tunggu, kalau tak kontek i will contact you yer...

Hampir setel step ke dua. So sekarang aku tengah berpikir-pikir nak beli kamera ke tak? Agak-agak perlu kamera dop? Ingat nak pinjam yang along punya. Tapi along dekut huhuhu :p Kalau nak beli pun mungkin dalam bulan 11 macam tu la kot. Aritu ada aku tengok kat Mega Mall RM368 dapat free tripod, casing dan memori 4gb. Tak apalah. Kamera boleh hold lagi. Tunggu dapat bonus ASB baru beli kahkahkah :D ngeeee

Next! BEG AF!! Perlu ke aku beli beg ni semata-mata untuk pakai pergi LGK ajer. Kang beli beli tapi untuk sekali pakai jer pun macam membazir jugak. Pinjam yang along lah kalo dia bagi hukhukhuk (along lagi! ngeee :p dah tu nak pow sape lagi, Takkan ateh kot hehehe :p pinjam je pon huhuhu)

Next entry kompom aku akan cerita pasal aktiviti pulop... Gila excited HAHAHA. Padahal lambat bangat lagi... Tapi 4 bulan akan berlalu dengan cepat lorrr. Adik aku pun bulan 12 ni da nak kawen.... 3 bulan jer lagi. huhu...
Cukup




2 comments:

  1. mcm best plak baca awk punye xcited nk g bercuti ngn family nih..tetiba je terfikir tempat nk g honeymoon sy nnt plak..hikhik..lambat lagi pn tp xpe je ek klau nk pk dr skrg..kuikui...anyway moga sgala yg awak rancang tu akan berjalan dengan baik nnt.. ;)

    ReplyDelete
  2. TQ TQ.. hehe... excited terlebih padahal lambat lagi saya nak pergi tu. boleh jer nak rancang sekarang mana nak pergi honey moon nanti. pulau pon best... romantik sikit :p ngeee

    ReplyDelete