Saturday, August 27, 2011

Berbuka Puasa di THE ZENITH HOTEL....

Malam semalam join majlis Berbuka Puasa anjuran pejabat suami aku. berbuka di The Zenith Hotel. Ni first time lah aku yang jakun ni masuk hotel zenith ni. Suami aku dah berapa kali dah makan kat sini... (jeles i, tp dulu pernah bos dia tapaukan untuk aku chicken chop but rasanya sangat... errr.... 2/5 lah kalo aku bagi point huhu) So, semalam bertolak dari rumah pukul 6.30 petang. Anak? Uff tak kan nak bawak kot... Kami pergi berdua sudehhh... hohoho :D
 So, inilah hotelnya. Terletak betul-betul depan ECM atau East Coast Mall. Sape tak nampak tu memang lah dia. Ini Sultan Ahmad Shah International Convention Centre (bos paling besar suami aku  :D kira bos paling besar aku jugak lah kan? boleh la... :p ngeee ) 

Kat bawah ni gambar-gambar sekitar majlis (sebenarnya sekitar lobi hotel dan dining room hotel huhuhu...) Ok la, cantik dan besar hotelnya. Cuma kamera aku jer cap ayam... Kamera handphone jer pon. Lupa nak pinjam kamera pejabat semalam... Tak apalah... Lupa dahulu pendapatan, lupa kemudian tiada gunanya lagi... huuu... Apa punya pepatah da..??








 Meja reserved untuk kitorang... Eceh.... (saje je gi pusing name mark atas tu ngadap aku semata-mata nak amik gambor... x leh blah tol! Tu je lah yang aku makan. Nasik pon amik sikit jer takut kang terus makan banyak, kenyang lak... huhuhu :p
 Licin selicin-licinnya cuma tinggal kulit ketam jer hohoho :p Makan mengalahkan orang puasa lak hehehe (opss.. kantoi.. :p)

Penat tau aku berdiri lama semata-mata nak tunggu cempedak goreng. Ramai gak la yang beratur tunggu giliran. Nasib baik i sampai dulu. Laku betul cempedak goreng dia ni. Padahal tak de la sedap sangat pun. Tawar jer... huhu... Padahal dah kenyang melantak nasik lauk gulai lemak ayam, ketam goreng, sotong goreng, pucuk ubi masak lemak, pastu apa tu yg celup celup tu .. alaa yang ada fish ball lah, isi ketam lah.. apa namanya tu? haaaa steamboat!! pastu melantak ais krim lagi... Perut da kenyang mula la cakap makanan tak sedap huhuu...
Duduk semeja dengan Dato' Zaaba. Very nice person and down to earth punya orang. Saya suka. Isterinya pun very lovely. Sebenarnya dato' selalu jer servis kereta kat tempat kerja aku ni, tapi biasanya dia deal dengan Madam Tee (da berenti da madam ni) jer or sekarang ni dengan cashier.  Sekarang ni da lama dia tak datang servis, rupanya kereta chevrolet dia anak dia pakai. Ooo patut la...





Nasiblah pejabat suami aku buat majlis berbuka puasa ni boleh bawak pasangan dan anak-anak. Kalau untuk pasangan kena bayar sendiri, memang x de de aku nak join. Satu kepala RM80, baik aku pergi beli ayam golek, baru RM24 sekor! (aku tak tahu apa kaitan ayam golek dan buffet ramadhan di atas... huhuuhu)

Kenyang perut suka hati... :D

Cukup

No comments:

Post a Comment