Thursday, April 11, 2013

11 April 2013 - Birthday saya...

MC berMC MC.... Huhuhu.... Lantak la boh aku nk bengang ke tak puas hati ke. Dah memang aku x sehat, MC aje lorrrr. Dari hari Isnin lagi sebenarnya rasa x sehat badan. Sebenarnya dari hari Ahad tu da rasa nak demam. Jangkit dengan Sharhan. Demam n sakit mata 4 hari. Lepas lunch hour ari Isnin tu aku da half day dah. Pegi ambik pil perancang n urusan yg pernah aku ceritakan sebelum ni. Lepas tu singgah putramedic pegi cek. Sekalinya memang demam. Disebabkan aku pegi tu dah pukul 5 pon, so dpt MC utk hari esoknya aje iaitu Selasa. Doktor suruh rehat kat rumah.

Tapi memang demam teruk la sebab aku kalo demam tak berapa teruk aku boleh lg sumbat  nk makan apa pon. Tp kalo dah x lalu mkn n x tahu nk mkn apa dengan tekak pahitnya, memang kompem demam teruk. Pagi-pagi selasa tu suami da siap2 nak gi keje aku request supaya suami x yah la gi keje. Aku tak larat nak jaga anak dgn anak pon x sehat, sakit mata n kuat ngamuk. Last2 berangkut pergi rumah mama huhuhu. Siap bawak bekal kot nk mkn pape. Tp memang x lalu makan la. Duduk rumah mama baru la boleh rehat sikit sbb shrhan mama jaga. Tido je la keje aku. Pas mkn ubt apa.

Lewat gak suami dtg amik sebab dia ada kelas ngaji. Pukul 11.30 jugak baru balik rumah, rehat2 tido2. Esoknya tu sebenarnya x larat lagi rasa badan. Tapi sebab aku da janji nk htr appointment letter hari tu jugak iaitu semalam Rabu, kena la gagahkan diri jugak. So pagi2 pergi Bukit Istana dulu htr appt letter tu. Masa sampai tu diorang baru nk start meeting. Ramai gak yang ada. Aku rasa aku org last yg akn masuk nnt huhuhu. Dalam x larat tu aku masuk gak opis. Keje mmg bertimbun la. Tapi dah org demam blh wat keje guana sgt la kan... Tiba-tiba awin masuk opis aku n dia nk tunjuk aku something pastu tetiba je dia lari sambil cakap "biar sakit mata jgn sakit bontot, biar sakit mata jgn sakit bontot" Aku pon gelakkan aje la. lucu... Aku x rasa pon aku sakit mata. Dia yg perasan mata aku merah. .. So lunch hour tu ajak suami teman makan bubur mcd. Pastu singgah lg sekali kt putramedic yg sama. Doktor cek tgk2 sah! mmg sakit mata. Tapi sb aku dtg pon da half day dia bg jugak mc arini n esoknya.... So ber MC la aku pada keesokan harinya iaitu hari ni iaitu hari birthday saya....

Huhuhu.... Tak rasa apa pon sakit mata aku neh. Cuma mata merah je la sebelah. Arap2 esok dah ok. Oh ya.... Malam td... dalam pukul 12 lebih... Aku tgh duduk2 kt luar sambil belek2 ubat aku yg bertimbun n yg penting ubt mata... Tiba-tiba... suami aku dtg n kucup dahi aku sambil ucap happy birthday n I love u.... hehe aku dop teringat pon bday aku kikiki.......

Tapi hari ni mcm biasa je... Takde pape pon... Suami ada game sukan kt pekan, malam ada kelas mengaji.... Tinggal lah aku berdua je dgn sharhan.... Ok nak pegi masak. Kang bising pulop suami saya.... huuuu.... T_T no candle light dinner ye...

kesian.... eyh? sekian....

2 comments:

  1. erm besday suami sy jugak nih... hahaha.. sy dah baca semua entry pn finie nih..byk gak bg sy ilmu .. 1st sy minta penolong pendaftar kat uitm tuh..boleh pn bg tips x camner ivw tuh? atau mmg sia2 minta jawatan tu. sy x th pun jwtan tu utk apa..apa tugas2 penolong pendaftar nih? sy x pernah kerja dgn admin.

    ReplyDelete
  2. pendapat saya... sekiranya sekadar untuk mendapat pengalamn interview, boleh la apply.. tp nk dpt jawatan ni mmg sukar sgt sb staff diorang ajer lagi ramai yg apply dari org luar jd peratus utk dpt tu mmg tipis... tp kalo jawatan rendah mcm gred 27 tu insya allah ada peluang sb ramai jgk kwn2 saya dpt jwtn gred 27 :) GOOD LUCK yer..... (hehe sama bday plop rupanya... tahun berapa tu? )

    ReplyDelete