Monday, April 8, 2013

Selamat sudah...

Bukan selamat bersalin... Bukan juga selamat berpantang... Saya sudah selamat menghantar resignation letter saya kepada boh dan big bos. Alhamdulillah semoga semuanya mengikut apa yang di rancang. 

Jumaat lepas saya dah dapat appointment letter. Tergezut saya tgk salary yg bakal saya dapat. Bukan apa, saya assume saya akan dapat ikut apa yang dibincangkan di dalam temuduga tetapi rupa-rupanya saya dapat ikut apa yg saya mintak hehehe. Dan tetiba syaiton membisikkan suara jahat kepada saya iaitu menyesal... menyesal sbb tak letak tinggi lagi. Namun setelah di nasihati oleh sahabat saya, beliau telah menyedarkan saya... Ya mungkin saya tidak akan dapat kerjaan itu jika saya letak terlalu tinggi. Betul juga itu. Jadi, bersyukurlah....

Pehhh tu dia! aku da jadik ustazah hehehe. Hari ni lepas lunch hour g klinik desa ambik pil perancang keluarga bahagia. Lepas tu balik rumah dulu tunggu suami solat aku pon tertido. Badan memang tak larat la sebenarnya tp sbb nak hantar offer letter tu arini jugak, aku pon gagahkan jugak bangun n ikut suami balik opis. Bajet nk half day je sbnrnya. Pastu suami kena setel urusan kt bank dulu dekat kul 4 lebih gak baru siap. Pastu gi carik opis sementara opis baru aku kat Bukit Istana. Ok da jumpa tp tak ada org pulop. Ada. Tapi budak lelaki sebab kak ida keluar gi beli brg kat koboi. Ye lah x selesa gak dia kalo kena duduk berdua je dgn lelaki. Opis tu mmg kt kawasan perumahan. Memang perumahan pown... Tapi bayangkanlah betapa elitnya opis tu sbb duduk kt Bukit Istana tuewww 2 tingkat lg. T aku pegi lg sekali aku amik gambo. Opis tu sementara je sbb aritu aku tanya bila blh masuk opis bkt ubi dia ckp tgh nak dapatkan quotation... aiyak! kompom lama lagi.

Tapi benefit opis tu mmg best la!  huhuhu siap ada insurans coverage pastu kalo suami or anak masuk spital ke operate ke opis tanggung tuewww pastu panel klinik pown boleh bawak suami n anak2 (ok, aku tahu tempat lain da lama offer benefit mcm tu, ni aku maksudkan compare to opis aku skrg wakaka). Dan yang bestnya... AL utk less than 3 years 18 hari beb! yahoooo!! Aku kerja skrg dah masuk 5 tahun pon baru 16 hari... huhu sedih! kalo tahun pertama keje lagi la! 8 hari ajerr... huhuhu...

Dengar2 boh nak amik org proton admin ganti tempat aku. Konon aku x yah ajar dia da tahu buat keje. Ok fine. Aku x yah ajar eyhhhh... Baikkkk... Aku ok jerrr hahaha!




No comments:

Post a Comment