Sunday, May 12, 2013

From Langkawi With LOVE! Part 3

Bongok betol cursor ni kat Part 2 tadi dia tak nak gerak... (entry saya ni guna HP cap aam jer huhu). Aku nak sambung penceritaan pon terganggu cesss!! Arap2 kali ni x buat hal. Aku akan wat seringkas mungkin. Skrg pon da nk kul 2 pg huhuhu.

Ok pas  siap odar  kt restoren tu kami tapau bawak balik homestay. Siap2 masak nasik pastu apa lagi? Makannnnn!! Tapi berbaloi la total semua dlm RM150 je dgn ketam sekilo lebih. Ikan pari 4 ekor. Ikan masak stim satu masak masam manis sekor. Kitorang bajet dlm RM300 tp rupanya x sampai pown. Setel makan apa lagi? tido time! esoknya last day.

Keesokan hari. Pagi2 aku dah gi menjemur kain bawah panas. Siap2 packing terus dlm kul 10 gi umah along. Sarapan dulu serba sikit kendian terusss ke Idaman Suri. Meme idaman para suri sungguh. Rugi aku x ambik set pinggan satu. Kemain riso takut luggage berat padahal byk giler lg kg yg x pakai. Beli hadiah kawen awen kt sini. Lepas tu kitorang gerak ke Haji Ismail Group Kompleks plop. Pehhh memang canggih. Dah x mcm dulu kt kedai lama gila sepah. Skrg da ala2 pasaraya mmg selesa la. Tips membeli coklat pula, Haji Ismail Group menawarkan lebih banyak pilihan malah semua benda ada termasuk la cenderahati, tshirt, kain batik, gamat dan lain2. Berbaloi2. Kendian kami terus ke Cable Car.Tpi cuaca tidak mengizinkan. Hujan turun dan kabel car tidak beroperasi. Kesian dorang x dpt naik. aku mmg x nak naik sb laki aku x mo naik huhuhu. 

Plan asal nak terus ke Dataran Lang. Tetiba adik aku abg long beriya plop nak naik ducktour. Alah kenderaan 2 alam tu boleh kt darat n jadik bot ke laut. Trip masa tu kul 3. Along plop kena ke airport kul 4.30. Seb bek sempat. Mahal gak naik benda alah tu. Lagi mahal dr nek cable car huhuhu. Pusing2 sekitar Telaga Harbour dalam 45minit. Budak2 suka la nek benda tu huhuhu. Setel tu terus bergegas hantar along ke airport. Abg long yg htr. Kitorang singgah mkn kt beras terbakar dulu huhu. Masa byk di bazirkn kt sini. Pukul 6.30 kitorang da kena check in luggage. Pergi masjid dulu solat siap semua pon da nk kul 6. Jauh jugak dr Pdg Matsirat nak ke Pekan Kuah. Tak sempat nak singgah Dataran Lang, sempat lalu aje. Boleh la ye dr xde huhu. Tepat kul 6.30 spi airport. Pulangkan kereta dulu pastu setel luggage terus masuk dlm cek kastam akhirnya... pukul 7 lebih da lega. Tinggal tunggu flight pukul 8.20.

Touchdown LCCT dekat kul 10 gak la sb kt sana ribut n hujan lebat. Lama baru kapal terbang boleh mendarat. Turbulence mmg x hengat la. Gila kuat sampai aku ingat da mendarat sb dia punya rasa gegar tu sama mcm masa tayar pesawat cecah landasan. korang bayangkan la kuat x kuat gegar kt atas tu? Mengucap byk2 la memasing huhuhu....

Alhamdulillah dalam kul 10.30 setel semuanya. Disebabkan along n family flight awal, jadi diorang tolong amik kete suami aku direct bwk lcct sorang sebuah (kete dorang sendiri satu) TQ along :)

Seronok sungguh Langkawi tp nxt time kalo nk gi ramai2 kena plan 4hari 3mlm la. Kalo x kompom x sempat nk cover semua tempat. 

Nxt year kemana pulop kita? hehehe

Tamat

2 comments:

  1. duk diam kat umah despite aku aku rasa cam nak gi pulau try snorkeling plop....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow! Best! Best! Better dari pegi pulau krabi huhuhu

      Delete