Tuesday, May 14, 2013

Hari Pertama di Opis Baru

Padahal hari ni dah hari kedua pownn... Semalam la hari pertama aku. Aku kan kemain lagi risau pasal opis baru aku tu. Ye lah kan ke ada isu sebelum ni. Tapi sebenarnya samada bn menang atau x, kompeni tu tak ada effect sepatutnya. Orang-orang atasan dalam kompeni tu bukan calang-calang. Managing Director dia ialah ex MD syarikat construction yg besar kt KL tu. Kalo betul kompeni tu mungkin jadik apa2, kenapa staff kat dalam adalah mereka yg berpengalaman sehingga lebih 10 tahun dgn sebuah sykt yg mmg terbukti berpengalaman dlm maintenance jln? Takkan saje2 ambik risiko letak jawatan dan join kompeni baru kan?

Selagi tak masuk dalam tu selagi tu aku tak tahu situasi sebenar syarikat tu. Sebelum ni yang aku dengar hanyalah pandangan org luar yang tak tahu apa2 n kutuk berlebih-lebihan. Sikit2 x pe lagi aku boleh terima. Aku sendiri pon risau aritu tapi x yah la org luar nak lebih-lebih.

Aku punya la nk marah kat org yg kutuk2 tu sampai aku cakap kat diri aku sendiri aku akan buat dia menyesal n cemburu sebab aku dapat masuk dalam. huhuhu biasalah hati tengah panas. Aku pun da cakap kat  HR, dia tak nak pown. Dia sendiri cakap kat aku kalau dia dapat tawaran pun dia akan tolak. So baiklah HR aku tu x yah nak susah payah. Orang lain ramai lagi nak kerja. Tapi tak tahu la kalau kat mulut je cakap x nak tp dalam hati nak pulak? Dia cakap dia malu semua orang tahu syarikat tu ada kontroversi. Hmmm fine lah. Sampai nak keje pon malu baik x yah offer terus. Bukanlah aku nak sekat rezeki dia tp da memang dia tak nak baiklah bagi kat org yg betul2 nak kerja.

Tak sabar tunggu opis siap renovate :) Kalo tgk pada draft mmg cun gilerrr...

ok tu saje. yang penting gaji masyukkkkk... Arap2 pas confirmation ada la increment barang seratus dua hahaha :) mampus kena tax aku hahaha!

3 comments:

  1. Kak, ada jawatan koong tak sekarang ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawatan kosong memang banyak... nanti adik tunggu je iklan keluar ye. skrg memang belum nak ambil staff lagi selagi pejabat baru belum siap renovate. atau adik tinggalkan alamat email adik kat sini nnt iklan keluar akak inform .... :)

      Delete
  2. kerani ke apa2 je yang boleh pakai diploma (:

    ReplyDelete