Friday, May 24, 2013

Yahoo! Udah Masyukkk!

Uff geram betol la aku! penat je aku taip panjang-panjang tadi dah hilang pulop pastu x autosave plop tu! Dah lupa dah benda yg aku taip tadi. Xpe la... Hehe best best! gaji saya dah clear. Hari ni br 24hb yahooo!! gaji kt opis lama hujung bulan kot br masuk sebab bos outstation katanyaaa... Tapi kalo campur gaji pro rate opis baru n opis lama jumlahnya lebih dr sebulan gaji aku keje opis lama... heheh masyukkkk. Tp elaun mama bulan dpn la baru up sb bln dpn baru rasa gaji penuh :)

Best gilerrr... hehe seb bek masa interview dulu dorang tanya aku minat keje HR or admin n aku jwb admin.Yezza! sbb saya x minat keje HR... Saya boleh buat tapi HR punya keje memang sangat2 la perlu ketelitian dan macam2 lagi. Syok giler tak payah pikir nak buat gaji! HAHAHA! Hujung bulan yang penting gaji masuk. Lain2 hal org lain perlu pikirkan. Jiwa aku pon rasa lebih tenang. Sb apa tenang? Sb aku tak perlu lagi pikir duit cukup x nk bayar gaji, nak kejar bos utk sign surat pelepasan gaji, nk pikir pasal overhead blm bayar, outstanding proton nak bayar, dengar citer mulut org tu mulut org ni. Aku rasa bebas sebebasnya dan x mo langsung dah ada kaitan dgn opis lama hahaha! dan aku pon akan cuba menjauhkan diri dari mereka yg suka busuk hati n jahat. Betul2 nak mulakan hidup baru la ni kononnya.

Bos opis baru n staff2 mmg best. Staff yang betul2 di ambil dari interview hari tu buat masa ni cuma 3 org je kt opis tu. Aku, kak ida dan iwan. Yang lain2 masih belum dipanggil masuk wpon dorang berjaya temuduga sb tunggu siap opis 4 tingkat di renovate baru boleh panggil masuk ramai2 lagi. Skrg yg dah sedia ada pon x muat opis hehe. Yang bestnya dorang ni semua very nice. Dah 2 minggu aku keje baru berapa kali je makan keluar duit sendiri. Kebanyakan hari kompom bos belanja :) hehe. Sampai ke mabiq blkg yayasan pahang tu pon pernah pergi. Hari2 kompom tukarr tempat lunch br 2x tempat yg sama kt semambu. Hari2 lain kompom tempat lain. Semalam bos bawak sampai ke TC kikiki. Tp tu la dorang cakap, time staff blm ramai boleh la nk blanja. Nanti dah 200 org staff masuk, lepas lunch hour la baru nampak muka bos hehehe.

Kuikuikui dah masuk dalam baru tau best ke x....

:)

No comments:

Post a Comment