Thursday, January 31, 2013

Bertabah lah Wahai Hati... T_T

Ini entry sedih...... Huuu... nangis dulu... Balik kerja tadi singgah pasar malam. Gas yang suami beli semalam ada masalah. Bila masuk je kepala gas ada bunyi macam angin keluar or maybe gas kot yang keluar. selamat aku tak yah masak wakaka! Pastu aku pun beli la putu bambu. Ni dah kali kedua dah aku beli kat tempat tu. Last week pun pegi pasar malam tu jugak kt Kempadang Perdana tu. Aku dah beli dah RM2 putu tu siap da bawak gi kt motor nk balik dah. Pastu terpikir nak beli kt mama. Aku pun gi lagi sekali. Tetiba dgr akak yg jual putu bambu tu ckp mcm kenal je.... Aku pun pandang  n tgk muka dia betul2 mmg org yg sama yg jual last week... Pastu aku tanya, kenal ke? sape eyh?? lama tu aku perati betul2 laaaaa!!! Mila eyh? sori sori x kenal tadi. Pastu dia sengih dia cakap mcm kenal pastu td dgr suara mmg kompem la kenal. apsal? apsal? suara aku unik kah? hehe....

Ok itu bukan cerita sedih yang nak aku ceritakan di sini... Huhuhu... Sampai je rumah mama masuk dalam nampak ada surat untuk sukri. aku pun bukak baca surat dari bank. Kami dah kena bayar loan rumah secara full... T_T RM568.55 bermula pada 1 febuari iaitu esok..... Huuuuu.... T_T sedihnya hati ini..... Rumah belum siap, tapi dah kena bayar full... Rumah sewa lagi RM400... Almost RM1k sebulan untuk byr rumah aje. Baik aku beli rumah semi D dulu.... Huuu terbebannya lah rasa jiwa ku ini. Kalau lah dulu beli je rumah Tmn Jack tu kan dah selamat sekarang... Bayar dekat RM600 sebulan tapi puas hati sbb rumah dah siap n dah ada CF. Kalau lah dulu aku bertegas suruh beli jugak rumah tu selamat dah skrg... hmmm... Memang lah beza harga RM 138k dgn RM110k tu agk besar tp installment lebih kurang je pun... huuuuu.. Rumah sekarang masih dalm pembinaan. Ada org sedang bekerja, alhamdulillah berbanding dulu terbengkalai terus.

Allah, ampunkan aku kerana mengeluh dengan ujianMu. Pasti ada hikmah di sebalik dugaan yang kami lalui ini. Jiwa aku kotor kerana tidak mampu menghadapi ujian Mu ini dengan tenang... Aku bersungut, merungut... Sesungguhnya hanya Engkau yang maha tahu dan maha kuasa. Tiada daya hambaMu tanpa pertolonganMu Allah... T_T

Semoga sempatlah rumah tu siap tahun ni... Semoga Allah permudahkan urusan pembinaan rumah-rumah tersebut....

T_T


No comments:

Post a Comment